9 april 2019

HET BIJHOUDEN VAN EEN VOEDINGS-DAGBOEK

voedingsdagboek

Afvallen

Afvallen is en blijft voor de meeste mensen een moeilijke en eeuwige strijd.
Maar als we nou eens beginnen met eerlijk zijn tegen onszelf en eens bij gaan houden wat we dagelijks naar binnen werken. Je zult niet verwachten dat je zoveel calorieën inneemt, omdat je het al jaren op die manier doet en er niet van bewust bent dat het zoveel calorieën bevatte.

Meten is weten

Noteer een aantal dagen echt alles wat je eet en drinkt. Voor een zo goed mogelijk resultaat is het belangrijk dat je alles noteert in het voedingsdagboek, dus letterlijk elk glaasje water, elk snoepje, elk klontje suiker in de thee etc. Smokkel niet, want daar heb je natuurlijk alleen maar jezelf mee.

Geef de hoeveelheden zo precies mogelijk aan. Schrijf de hoeveelheden zo nauwkeurig mogelijk op. Dus niet: avondeten: een bord aardappelen met snijbonen en kipfilet. Maar wel: 200 gram gekookte aardappelen met 2 opscheplepels snijbonen en 75 gram kipfilet

Weet wat je eet

Weet (precies) wat je eet. Geef zo precies mogelijk aan welke variant je neemt. Dus niet: twee boterhammen met kaas. Maar wel: twee volkoren boterhammen, besmeerd met margarine en op elke boterham een plak 40+ kaas van 15 gram. Ook niet: een glas melk. Maar wel: een glas halfvolle melk. Kijk ook goed op de verpakkingen, de productnaam staat er altijd op en gebruik een keukenweegschaal als je niet precies weet hoeveel het is.

Welke dagen kies ik? De meeste mensen eten in het weekend anders dan op door-de-weekse dagen. Vul het voedingsdagboek daarom in voor 3 door-de-weekse dagen en 1 dag in het weekend Probeer op deze dagen zoveel mogelijk te eten en drinken wat je anders ook eet.
Wees eerlijk en laat niets weg.

Vraag het voedingsdagboek aan en breng je eetpatroon in beeld. Hierna kan je verder met een plan van aanpak! Heel veel succes!

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Klik hier om uw reactie achter te laten

Laat een reactie achter: